Hoe kan ik mijn producten in TaHoma® toevoegen als ik ze per ongeluk heb verwijderd?
Wanneer u uw io producten verbindt met onze TaHoma® Smart Home oplossing wordt er een beveiligingssleutel gegenereerd. Deze sleutel wordt opgeslagen in uw TaHoma® en in uw product.
Als u per ongeluk een product verwijdert uit TaHoma®, wordt de beveiligingssleutel mogelijk niet meer herkend. Dit betekent dat uw TaHoma® het product niet meer kan vinden als u het opnieuw wilt toevoegen.
Ga als volgt te werk om de beveiligingssleutel uit uw TaHoma® motor te verwijderen (LET OP: alleen mogelijk in combinatie met de TaHoma by Somfy app, en op eigen risico!)
- Voeg het product toe in de app zoals u normaal zou doen
- Wanneer het product niet gevonden wilt worden, kiest u voor "Kijk in de lijst", vervolgens "Nee", en daarna "Ik heb geen kastje dat compatible is met io-homecontrol". Een tweede zoekopdracht wordt gestart.
- Wanneer het product weer niet gevonden wordt, kiest u voor "Ik heb geen centralisatie-afstandsbediening" . Hierna kiest u voor "Geavanceerde procedure".
- U krijgt een waarschuwing dat dit op eigen risico is. Het wordt altijd aangeraden hiervoor contact op te nemen met een installateur.
- Hier krijgt u de uitleg voor een dubbele spanningsonderbreking. Voer een dubbele spanningsonderbreking uit door de motor 3 seconden lang van de stroom af te halen. Zet de motor daarna weer 10 seconden lang onder stroom. Haal de motor opnieuw 3 seconden lang van de stroom af.
- Met de volgende zoekopdracht zou het product gevonden moeten worden!
Het product wordt vervolgens opnieuw geïntegreerd in TaHoma®.