Wat doe ik als bij mijn TaHoma® classic of TaHoma® switch een rode LED gloeit?
Als je TaHoma®, TaHoma® switch of Connectivity kit een rood licht geeft, heeft het geen verbinding met het internet. Controleer de aansluitingen. Deze poorten moeten correct geactiveerd zijn zodat de TaHoma® verbinding krijgt met het internet.
- 53 (DNS, UDP+TCP)
- 80 (HTTP, TCP)
- 443 (HTTPS, TCP)
- 123 (NTP, UDP)
- 18888 (TB, UDP)
Deze moeten extern toegankelijk zijn. Intern wordt automatisch een TB vrije poort (meestal > 10.000) gezocht en gebruikt. Het protocol dat wordt gebruikt, wordt tussen haakjes weergegeven. De installatie-interface is te vinden in verschillende delen van het configuratiemenu, afhankelijk van de router/firewall-provider die je gebruikt. Raadpleeg deze gebruikershandleiding voor details.
Inkomende verbindingen of poortoverdrachten hoeven niet te worden ingesteld, omdat de TaHoma® classic of TaHoma®-switch uitsluitend als client werkt.