Wat te doen als ik er niet in slaag de Link te installeren?
Het installeren van de Link is niet succesvol geweest: je zit vast op een van de stappen. In feite, zonder dat de Link is geïnstalleerd, kunnen geen van de apparaten worden geïnstalleerd. Het installeren van de Link is de vereiste eerste stap in het installeren van het Home Alarm systeem.
Voordat je begint, moet je ervoor zorgen dat het een Link is en geen radio relais dat je probeert te installeren. In feite lijken deze twee apparaten erg op elkaar, het verschil zit in de zijknop. De Link-knop is wit, terwijl de radio relais-knop grijs is:
De Link:
Het Radio relais:
Procedure
Allereerst, herstart je smartphone en je internetrouter. Zodra beide apparaten zijn herstart, volg je de stappen in de aangegeven volgorde:
1. De Link resetten
- Ontkoppel de Link.
- Als de Link-indicator niet uit is, houd dan de knop aan de zijkant ingedrukt totdat het indicatielampje uitgaat. Als het indicatielampje van de Link aan blijft, wacht dan totdat de batterij van de Link volledig is ontladen (tot 6 uur maximaal), het indicatielampje gaat dan vanzelf uit.
- Steek de Link weer in terwijl je de knop 30 seconden ingedrukt houdt, laat dan de knop los.
- De Link zal opnieuw opstarten, dit is aangegeven door een “langzame golf” soort knipperen.
2. Positionering van de Link
Om problemen met het WiFi-bereik tijdens de installatie te voorkomen, moet de Link niet verder dan 2m van je router worden geplaatst.
3. WiFi-verbinding
De smartphone die wordt gebruikt voor de installatie moet verbonden zijn met het WiFi-netwerk waarmee de Link zal worden verbonden.
Om verbinding te maken met het internet, moet je WiFi-netwerk voldoen aan de volgende criteria*:
- WiFi-wachtwoordversleuteling: WPA2 PASKAES protocol alleen
- WiFi-radiofrequentie: 2.4 GHz alleen (geen 5 of 6 GHz)
- WiFi-wachtwoord: Alleen alfanumerieke tekens (geen speciale tekens zoals '+' of '&') tijdens de initiële installatie (na installatie en de eerste update worden deze tekens geaccepteerd)
- WiFi SSID + wachtwoord: Mag niet meer dan 45 tekens zijn
- WiFi-koppeling: Deactiveer WPS of Eenvoudige Koppeling
- WiFi-koppeling: Deactiveer MAC-filtering
*Als je een of meer van de bovenstaande punten niet kunt controleren, neem dan contact op met je internetprovider.
4. Tethering
Als de installatie van de Link na het voltooien van elke vorige stap opnieuw mislukt, probeer dan je Link via tethering met het internet te verbinden met behulp van een tweede telefoon.
Verbind je eerste telefoon met het WiFi-netwerk dat door de tweede telefoon wordt aangeboden die als modem wordt gebruikt (Tethering moet daarop geactiveerd zijn).
Het WiFi-wachtwoord en de frequentie die door deze tweede telefoon worden aangeboden, moeten voldoen aan de vorige criteria.
Als de Link in staat is om verbinding te maken met het netwerk via tethering, is het probleem met het verbinden met het WiFi-netwerk van je huis te wijten aan een of meer van de criteria die in punt 3 zijn uiteengezet, die niet zijn nageleefd.
Als de Link nog steeds niet kan verbinden met tethering, neem dan contact op met de klantenservice.